Alegeți țara de livrare

Cum să alegi o bicicletă

Actualizat 16.02.2024
10 min. de citit
Juraj Haruštiak
Sezonul de ciclism a început și încă nu aveți o bicicletă? Vă vom ghida cum să alegeți o bicicletă în funcție de înălțimea sau tipul de teren, cum să alegeți o bicicletă pentru copii, bărbați sau femei. Căutați o bicicletă elegantă de oraș, o bicicletă de sosea de ultimă generație sau o bicicletă montană la un preț rezonabil? Știți de ce curierii adoră bicicletele cu o singură viteză și de ce ar trebui să fiți conștienți atunci când cumpărați o bicicletă electrică? Continuați să citiți.
Cum să alegi o bicicletă

Biciclete pentru femei vs. biciclete pentru bărbați

În timp ce alegem o bicicletă pentru un adult, vom întâlni diferențe în modul în care sunt construite modelele pentru femei și bărbați. Caracteristica tipică a bicicletelor pentru femei este rama mai scurtă și inferioară, arcuri mai moi în furci, șa mai mică și mai largă, cu partea medie moale. Motivul pentru aceasta este o distanță diferită între oasele de ședere ale femeilor și ale bărbaților. Modelele pentru doamne au, de asemenea, ghidon distinct, deoarece doamnele preferă ghidonele curbate cu „ridicare”, cu frâne care se potrivesc degetelor mai scurte.
O domnișoară care poartă tricou și cască de ciclism, merge pe bicicletă cu viteză mare pe un drum asfaltat.

Biciclete pentru copii

Dacă cumpărați o bicicletă pentru un copil, trebuie să alegeți în funcție de vârstă, înălțime, lungimea picioarelor și abilitățile copilului.
Cel mai precis criteriu pentru alegerea bicicletei pentru copii de dimensiunea potrivită este lungimea piciorului măsurată la interior, de la sol până la bifurcația picioarelor, mai exact până în zona inghinală. Celelalte criterii sunt doar orientative. În graficul de mai jos veți găsi diametrul recomandat al roților în inci, care sunt esențiale pentru alegerea unei biciclete pentru copii. Dimensiunea cadrului este de obicei adaptată la dimensiunea roților, deci nu este la fel de decisivă în selecție ca și diametrul roților.
O fetiță fericită în vârstă de 4 ani, care poartă cască de bicicletă roz, ochelari de soare roz și îmbrăcăminte roz, se plimbă cu bicicleta de copii pe trotuar.
SFAT: Cel mai simplu mod de a măsura lungimea picioarelor este să așezați copilul lângă un perete, fără încălțăminte și pantaloni, să așezați o carte cu grosime medie între genunchi și să o mutați cu grijă spre picioarele copilului. Măsurați distanța dintre podea și partea de sus a cărții pentru a obține înălțimea picioarelor copilului.
Vârsta copilului (ani) Înălțimea copilului (cm) Lungimea picioarelor (cm) Mărimea recomandată a roților (inch)
1 - 2 85 - 103 cm 33 - 43 cm doar biciclete fără pedale
3 – 4 104 – 110 cm 44 – 47 cm 12“ – 14“
4 – 5 110 – 115 cm 48 - 51 cm 12“ – 16“
5 – 6 116 - 121 cm 52 - 54 cm 14“ – 18“
6 – 7 122 - 127 cm 55 - 57 cm 16“ – 18“
7 – 8 128 - 133 cm 58 - 61 cm 18“ – 20“
8 – 9 134 – 139 cm 62 - 65 cm 18“ – 20“
9 – 10 140 - 147 cm 66 – 68 cm 20“ – 24“
10 – 11 146 - 151 cm 69 - 71 cm 24“
11 – 13 152 – 163 cm 72 – 77 cm 24“ – 26“
13 + 164 + cm 78 + cm 26“

Siguranță și confort

Este important să puteți evalua abilitățile copilului imparțial. Schimbarea de la bicicleta fără pedale la pedale bicicleta copilului, dar și de la dimensiuni mai mici la una mai mare, poate reprezenta o adevărată provocare pentru fiecare copil.
Copiii care sunt capabili să se meargă independent pe o bicicletă fără pedale sau pe bicicleta anterioară, ar trebui să aibă șaua ridicată cu 2 până la 4 cm mai sus decât înălțimea picioarelor. Pentru copiii care încă nu pot să meargă independent, așezăm șaua la același nivel cu picioarele. Mai mult, fiecare începător trebuie să poată ajunge la pământ nu numai cu vârful piciorului, ci cu întreaga talpă. Acest lucru vă va ajuta să vă opriți ușor și să evitați blocările în timp ce învățați să păstrați echilibrul.
Echipamentul micului biciclist ar trebui să fie compus din cască pentru bicicletă și vă recomandăm, de asemenea protecții pentru primele două plimbări. Casca trebuie să aibă dimensiunea potrivită și să se asigure întotdeauna că se potrivește pe capul unui copil și nu alunecă.
Prima bicicletă cu pedale ar trebui să fie echipată cu o frână la pedală. O frână de mână este potrivită pentru copiii care sunt capabili să mențină echilibrul și să coordoneze vederea cu mișcarea mâinii. Frânarea puternică poate provoca un accident grav.

Biciclete BMX

Copiii mai mari, juniorii și adolescenții adoră bicicletele BMX. Pasiunea pentru bicicleta BMX nu se limitează la vârsta specifică, trick-urile în mediul urban sunt populare în fiecare categorie de vârstă. Aceste biciclete speciale sunt construite pentru freestyle (stradă), trasee bicross, trick-uri în skatepark sau pe rampe și sărituri în dirt. Au o geometrie specială, jante întărite, o singură treaptă de viteză și doar o frână spate. Învârtirea ghidonului (barspin) nu ar fi posibilă cu o frână frontală.
Bicicletele BMX permit cascadorii incredibile. Ele trebuie să fie ușoare și să suporte o presiune enormă.

Cei mai esențiali parametrii în detaliu

Mărimea cadrului

Dimensiunea cadrului este un parametru cheie al unei biciclete. Mărimea potrivită reflectă înălțimea corpului sau distanța dintre talpă și zona inghinală (această metodă este mai precisă). Regula generală spune că, dacă cineva stă în brațul cadrului bicicletei, distanța dintre tubul superior și picioare ar trebui să fie de aproximativ 8 cm. Dimensiunea cadrului este de obicei dată în inch, centimetri sau în valori standardizate ale mărimii (la fel ca la îmbrăcăminte). Dimensiunile optime diferă de tipul de bicicletă și de stilul biciclistului.

Dimensiunea cadrului conform înălțimii

Înălțime (cm) Dimensiunea cadrului
Biciclete de sosea
Dimensiunea cadrului
Biciclete de Cross
Dimensiunea cadrului
Biciclete montane
150 cm – 155 cm 49 cm 15“ S 13“ – 15“ XS
155 cm – 160 cm 52 cm 16“ 15“ S
160 cm – 165 cm 52 cm 17“ S/M 15“ – 17“
166 cm – 170 cm 52 cm - 54 cm 17“ – 18“ M 17“ – 18“ M
171 cm - 175 cm 54 cm - 56 cm 18“ – 19“ 17“ – 18“
176 cm - 180 cm 56 cm 19“ – 20“ M/L 18“ – 19“ L
181 cm - 185 cm 56 cm - 58 cm 20“ – 21“ L 19“ – 20“
185 cm – 190 cm 58 cm - 60 cm 21“ – 22“ 20“ – 21“ XL
190 cm – 195 cm 60 cm - 62 cm 22“ – 23“ XL 21“ – 23“
195 cm + 62 cm - 64 cm 24“ 24“ XXL

Dimensiunea cadrului conform lungimii piciorului

Lungimea piciorului (cm) PENTRU SPORT PENTRU TIMP LIBER
Dimensiunea cadrului (cm) Dimensiunea cadrului (inch) Dimensiunea cadrului (cm) Dimensiunea cadrului (inch)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Materialul cadrului

Alegerea materialului are un efect fundamental asupra a două caracteristici principale ale cadrului unei biciclete: rezistența și greutatea. Cadrul perfect ar trebui să ofere o rezistență ridicată și o greutate redusă, cu toate acestea, regulile fizicii nu pot fi îndoite, astfel încât, cu o rezistență mai mare, vine și o greutate mai mare a materialului. Prin urmare, producătorii încearcă să găsească aliajul, forma și unghiul potrivit.
Cel mai utilizat material este aluminiu. Este mai ușor decât oțelul, dar tubul de aluminiu trebuie să aibă un diametru mai mare pentru a putea oferi aceeași rezistență. Cadrul din aluminiu are un preț rezonabil, totuși, forțarea materialului pentru o perioadă mai lungă de timp, îl slăbește și chiar se poate rupe în întregime.
Oțel este un material mult mai rezistent decât aluminiul. Dezavantajele sunt că este atât mai greu, cât și mai scump de produs. Cadrul tinde să ruginească dacă nu este întreținut corespunzător, dar poate fi reparat. În zilele noastre, este utilizat mai ales în cadrele de biciclete BMX sau biciclete touring.

Biciclete cu cadru din fibră de carbon excelează cu un raport între rezistență și greutate și absoarbe perfect vibrațiile. Prețul unei biciclete cu cadru din aluminiu este de obicei mai mare. Acest material permite o abordare mai creativă a construcției cadrului. Unul dintre puținele dezavantaje este că se rupe adesea dacă este lovit suficient de puternic dintr-o parte și trebuie înlocuit. Din fericire, există companii specializate în repararea cadrelor pentru biciclete din fibră de carbon.
Cadru de bicicletă din carbon izolat pe fundal alb.
Titanul este un material al profesioniștilor, care este bine-cunoscut pentru puterea sa extremă și greutatea redusă. Cadrele realizate din acest material sunt mai scumpe, cu toate acestea, investițiile în calitate superioară merită întotdeauna.

Mărimea roții

Roata mai mare aduce mai mult echilibru, mișcare mai eficientă și aderență mai bună pe o suprafață. Amintiți-vă, cu cât roata este mai mare, cu atât este mai grea. Roțile mai mari necesită, de asemenea, mai multă energie pentru a le face să se rotească, sunt mai greu de controlat la viteze mai mari și de manevrabilitate în curbe.
"
Diametrul pentrutrekking, cross sau biciclete de sosea este același: 28“ - 29“.

Bicicletele de oraș folosesc de obicei 24“ - 29“.

O mare variabilitate se observă și la bicicletele montane: 26"" - 29"" și la bicicletele BMX: 12"" - 29""."

Frâne

de tip V-brakes (pe jantă) plăcuțele de frână acoperite cu cauciuc comprima janta reducând astfel viteza de rotație a roții. Acest principiu este relativ fiabil, dar pe vreme umedă eficacitatea acestuia scade. Avantajele în comparație cu frânele cu disc sunt greutatea și prețul mai mic. Dezavantajul este că janta roții se uzează în timp din cauza frânării.
Vedere detaliată a unei frâne în V aplicate pe janta unei biciclete.
Frâne mecanice pe disc apasă discul de frână pe plăcuța de frână, ceea ce creează frecare în timp ce este cuplat. Astfel de frâne sunt foarte eficiente pe orice teren și vreme, dar tind să fie mai scumpe și mai greu de întreținut decât frânele de tip V.

Dintr-o categorie extra fac parte frânele hidraulice pe disc, care sunt montate mai ales pe biciclete montane. Forța de la pârghia de frână nu este transmisă discului prin firul de oțel ca la frâna mecanică cu disc, ci prin intermediul fluidului hidraulic. Prin urmare, frâna cu disc hidraulică permite oprirea bicicletei cu cea mai mică energie consumată. Această tehnologie este utilizată în mod obișnuit la mașini și motociclete.
Vedere detaliată a unei frâne de disc mecanice pentru biciclete și a unei părți a unei roți de bicicletă.

Angrenaje

Când conduceți rapid pe o suprafață plană, lanțul trebuie să fie pe roata mare din față și în spate pe roata mică. Când urcați în sus, lanțul va fi pe cea mai mică roată posibilă din față și cât mai mare posibil în spate. Mai multe roți oferă mai multe opțiuni, dar viteza sau efortul la urcare este afectată de numărul de dinți de pe angrenaje. Numărul de trepte de viteză pentru bicicletele de cross și bicicletele montane este de obicei de 21, 24 și 27 de trepte, bicicletele de șosea au de obicei 18, 20, 27 și 30 de trepte.
Vedere detaliată a lanțurilor de biciclete cu roți dințate.

Bicicleta de oraș

Se mai numește și bicicletă urbană și servește în principal ca mijloc de transport convenabil zilnic pe trotuarele și drumurile orașului. Popularitatea sa crește rapid odată cu dezvoltarea ciclismului în orașe. Gama de forme este adaptată funcțiilor așteptate, iar modelele individuale diferă și în ceea ce privește echipamentul lor. În timp ce la modelele mai ieftine putem găsi suportul din spate și aripile, modelele mai scumpe trebuie să se conformeze doar echipamentului de bază, care, totuși, este compensat de o greutate mai mică, materiale și piese de construcție mai bune. Bicicleta de oraș are un număr mai mic de trepte de viteză și construcția sa nu este construită pentru excursii lungi cu bicicleta sau terenuri solicitante. Cu toate acestea, este un partener ideal pentru o călătorie obișnuită la serviciu, cumpărături sau divertisment sau pentru o scurtă excursie de familie pe piste de biciclete îngrijite.
Bicicletă urbană Basso cu cadru turcoaz, frâne cu disc și aripi.
Însoțitorul ideal pentru o călătorie la serviciu și o mișcare zilnică prin oraș. Taxa pentru un confort mai mare este de obicei o greutate mai mare.
  • + confort ridicat
  • + potrivit pentru drumuri îngrijite, trotuare
  • + practic
  • + portbagaj ușor
  • - versatilitate mai mică
  • - viteza mica
  • - nepotrivit pentru teren
  • - greutate mare

Bicicletă pentru cross

Se folosește și denumirea de trekking sau cross bike. Este un hibrid între bicicletă rutieră și montană. Bicicleta transversală este potrivită nu numai pentru drumurile asfaltate, ci și pentru căile forestiere uscate sau drumurile pavate cu piertriș. Este o bicicletă ideală pentru orice iubitor de ciclism, dar poate fi folosită și ca mijloc de transport pentru deplasarea regulată în oraș. Cel mai mare motto al său este universalitatea. La fel ca majoritatea bicicletelor de oraș, este complet înarmat cu aripi, suporturi pentru bagaje, lumini, reflectoare sau clopote. Spre deosebire de o bicicletă montană, are anvelope mai înguste, cu o bandă de rulare indistinctă. Construcția cadrului este similară, dar permite o ședere ușor mai confortabilă.
4Ever bicicletă transversală cu cadru din aluminiu închis la culoare, furcă frontală cu arcuri, frâne cu disc hidraulice de sine stătătoare.
Bicicleta de cross este concepută pentru deplasarea prin oraș, dar și pentru tururi cu bicicleta. Poate gestiona cu ușurință terenuri naturale ușoare, poteci de pădure uscate și drumuri pavate cu pietriș.
Datorită raportului optim și a gamei de trepte, necesită mai puțină energie pentru a urca în sus pe teren accidentat și permite, de asemenea, o plimbare rapidă pe teren plat. Modelele cu suspensie față diminuează efectiv diverse terenuri denivelate, denivelări, gropi și borduri ascuțite, astfel încât călătoria se simte mult mai confortabilă.
  • + confort ridicat
  • + potrivit pentru drumuri îngrijite, trotuare
  • + potrivit pentru terenuri ușoare
  • - versatilitate ridicată
  • - viteza mica
  • - greutate mare

Bicicletă Gravel / Bicicletă Cyclocross

Bicicleta Gravel este perfectă pentru deplasarea pe drumuri de țară și suprafețe de pietriș neasfaltate. Frânarea este asigurată de frâne cu disc, iar cadrul este conceput astfel încât să poată fi atașate atât bagajele, cât și aripile.
Bicicletă pentru pietriș Wilier Jena cu cadru din carbon închis la culoare, frână hidraulică cu disc și ghidon sport cu un ciclist care se deplasează pe un drum forestier.
Bicicleta ciclocross se bazează pe conceptul de bicicletă rutieră de curse, dar geometria diferită a cadrului, furca extinsă și anvelopele mai late cu un model fin îi permit să se deplaseze pe teren ușor pe lângă drumurile pavate. Cadrul mai scurt permite o poziție de ședere mai confortabilă. Frânele cu disc și ghidonul sport îndoit sunt tipice pentru bicicletele de cyclocross. Deși bicicleta rutieră nu depășește pe asfalt, este totuși unul dintre cele mai rapide lucruri pe care le veți găsi printre biciclete și se poate descurca cu ușurință chiar și pe asfalt de calitate inferioară, poteci forestiere, noroi sau suprafețe de pietriș. Bicicleta ciclocross este potrivită în mod ideal pentru plimbări sportive și de curse, precum și pentru expediții aventuroase pe poteci și drumuri de țară de pe drumurile principale. Spre deosebire de Gravel, bicicleta cyclocross permite o călătorie mult mai rapidă.
  • + greutate mica
  • + viteza mare
  • + potrivit pentru drumuri îngrijite, trotuare
  • - potrivit pentru terenuri ușoare
  • - confort mai mare
  • - versatilitate ridicată

Mountain bike

Datorită construcției sale extrem de robuste, a suspensiei superioare și a anvelopelor largi, acest vehicul pentru toate terenurile poate depăși orice obstacol. MTB este conceput atât pentru fanii terenului natural mai ușor, cât și pentru fanii disciplinelor gravitaționale pe teren accidentat, cu diverse roci, viraje bruște și căderi abrupte. Nu aparține doar muntelui, în ciuda numelui. MTB se potrivește perfect pentru plimbări dificile, dar se simte bine și în jungla urbană și îndrăznește să treacă ușor peste fiecare bordură. Anvelopele robuste oferă o aderență fermă pe aproape orice teren, dar pe un drum drept întreținut nu pot atinge viteza mare datorită rezistenței semnificative la rulare.
Bicicletă de munte Mondraker F-Podium cu arc complet, cu cadru din carbon închis, frână hidraulică cu disc.
Atunci când alegeți un tip potrivit, decideți dacă preferați un model cu suspensie față (hardtail) sau un model cu suspensie completă (FSX sau Full suspension).

Biciclete MTB Hardtail

Oferă utilizare universală pe teren natural și pentru deplasări ocazionale pe drum. Întreținerea lor este relativ simplă, sunt ușor de manevrat și chiar urcarea nu este atât de grea cu o bicicletă hardtail.

Biciclete MTB cu suspensie completă

Modelele cu suspensie completă sunt o ligă separată. Se diferențiază una de cealaltă, în funcție de cât de înaltă este reglata suspensia, care depinde de dificultatea terenului. Deși sunt mai grele decât modelele hardtail, acest con virtual devine instantaneu un mare avantaj pe o plimbare abruptă în jos, iar greutatea mai mare îi va oferi biciclistului o stabilitate mai mare. Cu toate acestea, trebuie să țineți cont de faptul că o călătorie accidentată pe teren dificil va afecta costurile în întreținerea mai frecventă a pinilor, amortizoarelor și a altor piese care au fost forțate.
Bicicleta montană cu suspensie completă oferă un echilibru mai mare decât o bicicletă hardtail în timp ce mergeți pe o pantă abruptă.
Pentru plimbări recreative și mai puțin solicitante, o suspensie completăXC un model care se va descurca cu o suspensie inferioară setată la 100 mm - 140 mm. Avantajul este că aceste modele vin adesea cu o opțiune de oprire sau reducere a eficacității suspensiei. O opțiune bună între terenul normal și cel extrem de solicitant ar putea fi un model All-Mountain or Trail tipuri. Greutatea acceptabilă permite călătoria nu numai pe teren accidentat, ci și în condiții standard. Dacă doriți să vă testați abilitățile pe terenuri mult mai dificile, concentrați-vă pe modelele extreme Enduro cu o cursă de suspensie de 160 mm. Au anvelope tipice cu o bandă de rulare mai robustă și pot rezista unui stres mai mare. Cu toate acestea, centrul de greutate al scaunului este deplasat deasupra roții din spate, ceea ce înseamnă că veți transpira mai mult atunci când urcați un deal abrupt.
  • + suspensie confortabilă
  • + potrivit pentru teren accidentat
  • + greutate mare
  • - viteză mică

Bicicletă cu o singură viteză / bicicletă Fixie

Frumusețea lor este în simplitatea lor. Acestea oferă o singură viteză, așa că, dacă vi se pare că nu este necesară deplasarea în trepte de viteză, vă aflați la locul potrivit. Avantajul unei astfel de biciclete practice, potrivită pentru naveta zilnică în oraș, este un preț foarte rezonabil și o întreținere ușoară. Cu toate acestea, atunci când urcați, trebuie să călcați apăsat pedalele.

Single speed este o bicicletă simplă cu un mecanism cu roată liberă fără trepte de viteză. Este populară printre curierii de biciclete.
Bicicletă roșie sport aerodinamică de Cinelli cu o singură viteză, șa sport și ghidon sport curbat.
Fixie este o bicicletă cu un angrenaj fix, dar fără mecanism cu roată liberă. Chiar dacă încetezi să pedalezi, platanul va continua să se rotească din inerție. În trecut, acestea erau folosite în principal pentru ciclismul pe pistă, astăzi devenind o alternativă populară la bicicletele de oraș.
  • + control ușor
  • + preț scăzut
  • + confort
  • + potrivit pentru drumuri pavate, poteci
  • - viteză maximă mai mică
  • - nepotrivit pentru urcare
  • - nepotrivit pentru teren accidentat

Bicicletă pliabilă

Un mijloc excelent de transport pentru naveta zilnică în oraș. Odată strânse, bicicletele pliabile se transformă într-un bagaj compact, care poate fi transportat cu ușurință în portbagajul unei mașini, într-un autobuz, tren sau în transportul public. Însoțitorul ideal pentru o deplasare combinată dintr-o locație suburbană sau rurală la muncă sau școală, în oraș. Modelele individuale diferă între ele prin greutate, durabilitate, dar și prin cât de repede și ușor pot fi asamblate și cât de compacte sunt dimensiunile lor atunci când sunt pliate.
Bicicletă pliabilă de oraș negru Tern Verge P10 în stare demontată.
  • + greutate mica
  • + Dimensiune compactă
  • + potrivit pentru drumuri pavate, poteci
  • - viteză maximă scăzută
  • - nepotrivit pentru urcare
  • - nepotrivit pentru terenul accidentat

Bicicleta touring

Aceste biciclete de turism excelează în versatilitatea uimitoare de utilizare. Sunt concepute pentru a transporta mai multe bagaje. În trecut, cadrele bicicletelor de turism erau făcute din oțel solid, greu, cu toate acestea, tehnologiile moderne și metodele de procesare a materialelor au mutat această categorie în paradisul tehnologic. Astăzi, cadrele sunt realizate din materiale durabile și mult mai ușoare, precum aluminiu, titan sau carbon. Bicicleta de turism își va arăta cel mai bine punctele forte într-un tur de ciclism de câteva zile. Te vei obișnui rapid cu stabilitatea și performanța sa. Aripile și portbagajele garantează un confort ridicat la conducere.
Bicicletă de turneu cu cadru verde solid, ghidon sport, aripi și portbagaje pe roțile din spate și din față.
Bicicleta touring are o construcție stabilă și permite transportul confortabil al bagajelor în timpul unui tur de câteva zile cu bicicleta.
  • + confort mai mare
  • + extrem de versatil
  • + anduranță

Bicicleta electrică

Tendința popularității crescânde a bicicletelor electrice arată unde ciclismul va progresa în viitorul apropiat. Grupul țintă de fani ai bicicletelor electrice este deja destul de larg și este în continuă creștere. Datorită bicicletei electrice, puteți parcurge distanțe mai mari în mai puțin timp și vă va ajuta la performanță chiar și în situații în care propria voastră forță nu va mai fi suficientă. Într-o excursie cu bicicleta, nu veți mai avea senzația enervantă că rămâneți în spatele grupului care trebuie să vă aștepte, dar de data aceasta vă veți bucura în cele din urmă de plimbare. Marea majoritate a persoanelor care optează pentru o bicicletă electrică au și o bicicletă tradițională acasă și își schimbă bicicletele în funcție de situație.
E-bikes au o viteza de aproximativ 25 kmh și nu este necesar permis de conducere pentru utilizare. Dacă ați căutat deja un anumit tip, concentrați-vă în principal pe puterea și autonomia motorului. Puterea maximă a motorului este limitată la 250 W, iar greutatea bicicletei electrice nu trebuie să depășească 40 kg. Soluția de proiectare a modelelor individuale este diferită. Veți găsi construcții de biciclete clasice completate cu un set electric, dar și biciclete cu cadru special adaptat pentru a ține un motor electric. Nu este posibil să transformați o bicicletă obișnuită într-o bicicletă electrică, deoarece atașarea motorului electric la cadru ar putea să o deterioreze.
Soluția standard pentru modelele accesibile este motorul integrat în butucul din spate. Unitatea de control coordonează toate părțile propulsiei, iar panoul de control este situat pe ghidon.
O parte importantă a propulsiei este bateria. Astăzi, bicicletele electrice sunt echipate în principal cu următoarele tipuri de baterii:
NiMH (Baterie nichel-hidrură metalică) Li-Ion (Baterie litiu-ion) Li-Pol (Baterie polimer de litiu) LiFePO4 (Baterie fosfat de litiu-fier)
+ durata de viață de 500 de cicluri de încărcare + durata de viață de până la 1 000 de cicluri de încărcare + raport perfect performanță / preț + preț accesibil
+ poate fi recondiționată + capacitate mai mare - necesită încărcător personalizat + mare stabilitate termică
+ greutate redusă - durata de viață scade cu încărcarea rapidă
- se uzează rapid din cauza temperaturii ridicate

Dimensiunea cadrului conform lungimii piciorului

Lungimea piciorului (cm) PENTRU SPORT PENTRU TIMP LIBER
Dimensiunea cadrului (cm) Dimensiunea cadrului (inch) Dimensiunea cadrului (cm) Dimensiunea cadrului (inch)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Bicicleta electrică de Mountain Bike

La prima vedere, este clar că veți folosi acest vehicul pe teren accidentat în pădure sau pe o pantă abruptă. Vă veți bucura din plin de anvelope largi cu bandă de rulare robustă și suspensie moale atunci când călătoriți agresiv. Motorul se cuplează numai în timpul pedalării iar intensitatea puterii poate fi reglată. Puterea rezultată și efortul investit în pedalare sunt, prin urmare, strâns legate și, datorită sprijinului motorului electric, veți avea mai mult timp pentru coborâre. Conducerea pe bicicletă electrică nu are un efect atât de stresant asupra articulațiilor și ajută la o mai bună utilizare a toracelui.
Bicicletă electrică de munte Mondraker Chaser cu cadru din aluminiu închis, motor Bosch și baterie Powertube.
Bicicleta electrică de Mountain Bike promite mai multă distracție și mai mult timp pentru aventură în depășirea obstacolelor provocatoare din teren. Chiar și cel mai abrupt deal poate fi urcat cu ușurință la o viteză de aproximativ 24 kmh.

Bicicletă electrică Gravel / Bicicletă electrică de sosea

Această bicicletă te-ar putea păcăli. La exterior, pare un hibrid între o bicicletă rutieră și o bicicletă transversală. Are scaune tipice înalte, anvelope slick, ghidon sport și o geometrie sportivă a cadrului. La prima vedere, puțini oameni observă că aceasta este o bicicletă electrică cu drepturi depline. Motorul și bateria sunt ascunse discret în cadru. Popularitatea noii categorii de biciclete, îmbogățită suplimentar cu toate avantajele propulsiei motorului, a crescut. Este foarte apreciată pentru versatilitatea sa.
Bicicletă electrică de pietris Wilier Cento cu cadru gri ultra-ușor din carbon, ghidon sport, frână hidraulică cu disc.
Este o bicicletă rapidă potrivită nu numai pentru drumurile asfaltate, ci și pentru diverse trasee forestiere sau de pământ, drumuri de pietriș neasfaltate sau teren colinar. Pur și simplu, companionul ideal pentru excursii cu bicicleta. Frânarea este realizată exclusiv cu frâne cu disc și, spre deosebire de bicicletele de oraș, bicicletele de pietriș promit mai mult confort datorită anvelopelor mai largi și geometriei cadrului, special modificate.

Bicicletă electrică de oraș / Bicicletă electrică Trekking

Ciclismul liber sau deplasările regulate la locul de muncă, ori către punctele de interes din oraș, vor căpăta brusc o cu totul nouă dimensiune. Cu un eBike veți descoperi locur care păreau întotdeauna inaccesibile din cauza lipsei de timp sau a distanței prea mari. Iluminarea de înaltă calitate este un lucru firească, deci nu veți fi surprinși de seara care se apropie în timp ce vă plimbați prin țară sau oraș, și veți reveni întotdeauna acasă confortabil și în siguranță.
Bicicletă electrică Electra Townie Path Go city cu cadru maro din aluminiu, frâne cu disc hidraulice, portbagaj pe roata din spate și far frontal.
Întreaga construcție a bicicletei este adaptată pentru a obține un confort maxim posibil, indiferent dacă este vorba de geometria cadrului, șa, aripi, portbagaje sau utilizarea frânelor cu disc. Bicicletele urbane pot atrage, de asemenea, prin eleganța lor casuală și elementele vintage decente.

Biciclete